Klaar met de studie en Kerstmis is al begonnen - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Bas Schreurs - WaarBenJij.nu Klaar met de studie en Kerstmis is al begonnen - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Bas Schreurs - WaarBenJij.nu

Klaar met de studie en Kerstmis is al begonnen

Blijf op de hoogte en volg Bas

10 December 2012 | Canada, Hamilton

Het is alweer drie weken geleden dat ik voor het laatst een blog heb geplaatst. Had ik de afgelopen maanden altijd wel een tripje gemaakt of bezoek gehad uit Nederland wat ik graag snel met jullie wilde delen, daar ben ik de afgelopen weken minder reislustig geweest. Ook is er geen bezoek geweest uit Nederland, zo heeft Marc niet eens de moeite genomen voor een tweede keer langs te komen (jammer, Marc). Wel zijn er twee Limburgers langsgekomen, die voor Tom kwamen. Daar zit je dan, in Canada met drie Limburgers aan tafel. Ben je lekker mee inderdaad. Gelukkig schoof Mitch (mijn andere huisgenoot) later aan toen we gingen pokeren en werd er weer Engels gesproken in plaats van een mengeling van Nederlands en Limburgers. Nee, dat laatste viel gelukkig wel mee.

Ondanks dat er geen bezoek is gekomen, heb ik wel pakketjes mogen ontvangen. Nog bedankt Roderick (als we nu onze nationale titel niet succesvol weten te verdedigen de 29e weet ik het ook niet meer. Jullie zijn trouwens allemaal uitgenodigd bij deze in Maassluis om ons naar de overwinning te schreeuwen. Jij ook, Martijn. Dan heb je gegarandeerd een leuke verjaardag) en nog bedankt, Sinterklaas. Ondanks dat ik voor het eerst in mijn leven geen Sinterklaas heb gevierd met mijn ouders, maakte het veel goed dat ik een pakketje kreeg met cadeautjes (pepernoten, de biografie van Andy van der Meyde en een chocoladeletter! Dat laatste heb ik altijd al willen hebben. Voor wie niet weet wat een chocoladeletter is, het is een letter (bijvoorbeeld de S) van chocolade. Je kan het dus opeten en dat ga ik ook zeker doen ondanks dat het een pure chocoladeletter is en ik melk en witte chocolade lekkerder vind. Sinterklaas begint ook al oud te worden, kan ie natuurlijk allemaal niet meer bijhouden) en een gedicht. Erg leuk gedicht. Talentvolle gedichtenschrijver, die Sinterklaas.

De afgelopen weken stonden vooral in het teken van de studie, helaas. Aantal presentaties achter de rug, heb een midterm en een tentamen moeten maken en vandaag mijn paper voor het vak Managerial Negotiations afgemaakt. Toch mooi elfenhalve pagina weten te produceren, wat al meer is dan het minimum van 10 maar nog steeds minder dan het maximum van 15. De studie hier is dus afgerond. Jeej. Nu wachten op de cijfers, maar ik ga er vanuit dat ik de vakken wel gehaald heb, al was het tentamen een stuk lastiger dan ik had verwacht. Telt echter slechts voor 30% mee en voor de assignments voor dat vak moet ik wel een dikke voldoende hebben gehaald. Ze zijn hier immers erg gemakkelijk met het geven van hoge cijfers. Vind ik ook wel een redelijke compensatie voor de hoeveelheid werk die je moet doen. Dat werk zit er nu dus op. Tijd om vooruit te kijken naar het komende half jaar waarin ik mijn master thesis ga schrijven, moet echter nog wel een bedrijf zien te vinden waar ik de thesis voor kan schrijven. Hier ga ik me de komende twee weken alvast op oriënteren.

Drukte met de studie betekent niet dat er geen tijd is voor andere dingen. Zo heb ik onder andere een concert van Steve Aoki (wie? Ja ik had ook geen idee, maar de kaartjes waren gratis. Vind het al heel wat dat ik nu weet hoe je zijn achternaam hoort uit te spreken --> Ejookie) bijgewoond, hebben we helaas niet de finale van de play-offs weten te halen met ons voetbalteam doordat we na penalties verloren (je moet je strafschoppen ook niet laten nemen door Engelsen en een Nederlander, dat is vragen om uitschakeling), heb ik Bert en Ernie knuffels gekocht in een winkel waar ik op zoek was naar lelijke sweaters voor de Ugly Sweater Christmas Party (al vonden sommige mensen mijn sweater niet lelijk genoeg, terwijl hij toch echt best wel lelijk was. Misschien moet ik een nieuwe poging wagen met Kerstmis in Nederland en dan maar hopen dat mijn (schoon)familie mijn sweater wel gewoon lelijk vindt), is de politie langskomen bij een ander feestje waardoor er een abrupt einde kwam aan het feest en er een sneeuwballengevecht losbrak op straat en hebben we zowaar een leuke club in Downtown Hamilton gevonden waar er leuke muziek wordt gedraaid en er niet om het kwartier een vechtpartij uitbreekt.

Zaterdagavond vond Winter Wonderland plaats, een avond georganiseerd voor de internationale studenten inclusief een kerstdiner. Dat dit in buffetvorm was, betekende dat ik na twee volle borden vol zat. Toen bleek er dus ook een dessert te zijn, moest ik nog meer gaan eten. Een stuk taart kon er nog wel bij, al zat ik daarna overvol. Gelukkig was het wel lekker! Een deel van de internationale studenten zijn hier voor acht maanden, maar het overgrote deel is hier slechts voor één semester en vertrekt nog voor Kerstmis naar huis. De komende tijd staat dus deels in het teken van elkaar voor de laatste keer zien en afscheid nemen.

Daarnaast gaat er nog een laatste trip plaatsvinden. Met drie Denen (Michael en Brian Laudrup en Jon Dahl Tomasson), twee Noren (Kristoffer en Jorgen), Tom en ik gaan we naar Chicago 15 december, waar we tot de 19e zullen verblijven. Daarna nog wat afscheidsfeestjes- en diners in Hamilton en de 23e vlieg ik in de avond terug naar Europa met Air France. Vlieg namelijk op Parijs, waarvandaan de Thalys genomen zal worden naar Brussel. Over exact twee weken zit ik in het vliegtuig. Kijk erg uit naar de laatste twee weken hier waarin ik geen studieverplichtingen meer heb, maar het vooruitzicht om in Nederland te zijn met Kerst en iedereen weer te zien is ook erg fijn. Deze laatste zin kwam me erg bekend voor en ja hoor, zo heb ik ook mijn vorige blog afgesloten. Aan originaliteit duidelijk een gebrek. Nu denken jullie natuurlijk dat ik ontzettende heimwee heb. Dat is niet zo hoor. Ben al bijna 24 jaar (komende vrijdag ben ik jarig, had ik dat al vermeld?) en dat betekent dat ik veel te oud ben om heimwee te hebben. Alleen ik mis jullie wel.

Kusjes!

  • 10 December 2012 - 09:11

    Chris:

    Jippie. Ik ben de eerste die hier een reactie schrijft. Ik tel de reacties op Facebook natuurlijk niet mee. Ik moet bekennen, Bas, dat je dit keer toch niet heel veel bijzondere dingen hebt meegemaakt. Want wanneer je blogs gaat schrijven, waarin sweaters die net niet lelijk genoeg zijn en je overvol zat door een lopend buffet, de hoogtepunten zijn, dan betekent het toch echt dat het even geen spannende periode is geweest. Desalniettemin wel weer leuk om iets van je te lezen, dus ik hoop dat dit niet de laatste was. Jammer natuurlijk dat je de playoffs niet hebt gewonnen. Ik mis je ook, Bas. Ontzettend en enorm veel. Ik kijk nu al uit naar het moment dat we elkaar in de armen kunnen vliegen. Kusjes terug!

  • 10 December 2012 - 10:01

    Martino:

    Dit is lekker wakker worden zeg! Ik vind het stuk waarin de naam 'Martijn' voorkomt erg leuk. Ik houd trouwens ook niet van pure letters.

  • 10 December 2012 - 12:54

    Stamoudste:

    Pure letters zijn voor de echte mannen! Verder leuk verhaaltje, al moet ik het met Christiaan eens zijn dat het het niveau van de vorigen niet overstijgt..al heb je de lat wel hoog gelegd voor jezelf natuurlijk!

    Dus nog maar even veel avonturen beleven zodat je voor je vertrek alsnog een blogupdateje er uit kan stampen!

  • 10 December 2012 - 13:55

    Stijn:

    In tegenstelling tot de kritische houding van degenen hiervoor me wil ik even aangeven het gewoon simpelweg leuk te vinden weer eens wat over je belevenissen te kunnen lezen bas!

  • 10 December 2012 - 17:35

    Anonymous:

    Stijn, moraalridder..

  • 10 December 2012 - 18:28

    Jon Dahl Tomasson:

    Hjroed de flapp!

  • 20 December 2012 - 22:58

    Stamoudste:

    Ik eis nog een laatste update Bas, gewoon...omdat het kan!

  • 21 December 2012 - 01:19

    Bas Schreurs:

    Is goed, Mieg. Morgen of overmorgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Waar is Bas? Bas is nu in Canada. Bas gaat proberen af en toe een verhaaltje te schrijven over zijn avonturen in Canada. Daarnaast gaat Bas wat foto's maken. Deze foto's zal hij hier plaatsen en op Facebook. Mochten jullie Bas missen, dan kunnen jullie hem natuurlijk altijd op komen zoeken. Dat zou Bas hartstikke leuk vinden. Veel plezier met het volgen van Bas.

Actief sinds 23 Aug. 2012
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 9815

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2012 - 24 December 2012

Hamilton, Ontario, Canada

Landen bezocht: